Tanulmányok kimutatták, hogy azoknak, akiknek tanulási nehézségeik vannak, például ADHD (figyelemhiányos hiperaktivitás-zavar), amikor szembesülnek egy fizikai/mentális fegyelem, mint például a harcművészetek tanulásával, az agy új útvonalakat kezd kifejleszteni, és hatékonyabban használja ezeket az útvonalakat, mint korábban.
Különböző korcsoportoknak szóló óráink, mindig sok ismétlésen alapulnak.
Óvodásoknak, a Body &Brain Mozgásfejlesztő tornát, míg általános iskolás kortól kezdve a hagyományos aikido edzéseket tartunk.
Minden, amit csinálunk a bemelegítéstől az önvédelmi gyakorlatokig, a fókusz javítására, a reflexek fejlesztésére és a természetes reakciók kiváltására van kitalálva. Az alábbiakban bemutatjuk azokat a módszereket, amelyeket alkalmazunk annak biztosítására, hogy az ADD/ADHD-s gyerekek ugyanúgy hasznot húzzanak, mint azok a gyerekek, akiknek nincs tanulási nehézségük.
– A gyerekeket általában méretben hozzájuk közelebb álló társukkal párosítjuk, és a technikákat rövid foglalkozásokban tanuljuk, a feladattól függően, amelyet az oktató kijelölt. Ez a módszer lehetővé teszi, hogy a gyerekek elég ideig koncentráljanak a feladatra ahhoz, hogy tanuljanak és fejlesszék készségeiket, de ne unatkozzanak vagy terelődjenek el a figyelmük.
– Nagyon fontos, az órák szabályainak következetessége.
Minden tanulónak be kell tartania egy sor szabályt az órákon. A szőnyegen való minden oktatónak való köszönéstől, a vízivás, a mosdóba való engedélykérésig, kérdések feltevéséig stb. Ez biztosítja, hogy mindenki példát mutat mindenki számára.
Gyakran ezek a gyerekek ellenállnak minden változásnak és következetlen szabályoknak, de mivel mi nagyon szigorúan betartatjuk őket, idővel elfogadják a következetességet.
– Mivel magunk is fiatal korunktól kezdve tanultunk és tanítottunk harcművészeteket, képesek vagyunk különböző módszereket alkalmazni a mondanivalónk átadására. Ez lehetővé teszi, hogy bárki, akinek tanulási nehézsége van, kihasználja és fejlessze készségeit.
– Át tudunk alakítani egy technikai gyakorlatot „gyakorlati” gyakorlattá. A gyerekek azt hiszik, hogy egy játékot játszanak, miközben valójában a mozdulatokat gyakorolják egy szórakoztató keretben, ahol folyamatosan gyakorolnak és fejlődnek.